Integration forbedrer din løsning til forvaltning af arbejdsstyrken
Bruger du ét system til vagtplanlægning og et andet til lønsedler? Indtaster du dataene manuelt i dine forskellige systemer - med risiko for fejl og spild af tid?
Korrekt integration mellem dine it-systemer kan strømline dit arbejdsliv og spare dig både tid og penge. Softwarearkitekt Finn Harsfort fra Timegrip forklarer hvordan i dette blogindlæg.
Integrationer sikrer komplette løsninger for alle
"Der er ikke mange it-systemer, der kan stå alene. De er nødt til at tale sammen med andre systemer," siger Finn Harsfort.
Han arbejder med projekter for at forbedre Timegrip med hensyn til integration med andre systemer. Dette er for at sikre den bedste løsning for alle brugere.
"Timegrip kan integreres med mange forskellige systemer. Systemerne skal kunne udveksle de data, som kunderne bruger, for at de kan opnå den mest optimale og komplette løsning."
Finn Harsfort understreger, at integrationen kan ske både via web-API'en og via import og eksport af datafiler.
Udveksling af data i realtid
Når Timegrip integreres med andre systemer, betyder det, at data, der indtastes i Timegrip, automatisk synkroniseres med de andre systemer - og omvendt.
"Det er ikke alle kunder, der bruger Timegrips HR-system. De bruger måske bare vagtplanlægning og tidsregistrering moduler. For at få den mest optimale løsning udveksles data mellem systemerne. Hvis du opretter en medarbejder i dit HR-system, bliver medarbejderen også automatisk oprettet i Timegrip. Det er mindre tidskrævende, nemmere og mindsker risikoen for fejl," forklarer Finn Harsfort.
Hvilke muligheder er der for integration med andre systemer?
Inden for arbejdsstyring er der mange muligheder for integration. Med Timegrip kan du integrere med systemer inden for de forskellige kategorier:
- Lønsystem
- Digital signatur
- HR-system
- ERP
- SMS, e-mail, kalender og kommunikation
- Kasseapparat
Inden for hver kategori samarbejder Timegrip med mange integrationspartnere, herunder ProLøn, DataLøn, eSignatur, Penneo, Sympa og Microsoft Dynamics AX.
Se, hvilke systemer du kan integrere Timegrip med
Fordele ved at integrere systemer med hinanden
Når dit workforce management system integreres med f.eks. lønsystemer, ERP, Digital Signature eller lignende, opnår du fem væsentlige fordele:
Nøjagtighed - undgå fejl.
- Du undgår copy-pasting og indtastningsfejl.
- Du har altid opdaterede, korrekte numre, der vises i alle systemer
Effektivitet - spar tid og gør lønregistreringen lettere
- Du frigør tid til det administrative personale.
- De får mulighed for at bruge tiden mere effektivt på andre ting.
Oversigt - alle oplysninger på ét sted
- Hold op med at rode rundt med forskellige mapper og dokumenter.
- Du har altid et opdateret overblik. Alt er synkroniseret og samlet online.
Optimering - udveksler data i realtid
- Du optimerer arbejdsprocesser på tværs af alle afdelinger i din virksomhed.
- Ud over de administrative opgaver har dine medarbejdere altid adgang til medarbejderplaner, ferieopgørelser, f.eks.
Sikkerhed - automatisk overførsel
- Når dataene overføres automatisk, sikrer du, at filerne ikke kan ses af nogen, som de ikke vedrører, f.eks. lønfiler eller kontrakter.
Integrationer efter kundernes behov
"Hos Timegrip modtager vi jævnligt forespørgsler om nye integrationer til nye systemer fra vores kunder. Derfor udvikler vi hele tiden Timegrip, så vi kan tilbyde den bedst mulige, integrerbare løsning," siger Finn Harsfort.
"Som kunde får du en konsulent tilknyttet, som hjælper dig med at opsætte Timegrip efter din virksomheds behov. Det eneste, du skal gøre, er at have aftaler på plads med dine andre systemer og fortælle konsulenten, hvad dine behov og ønsker er. Så løser vi integrationen. "
Vil du vide mere? Kontakt os i dag.
