NYHED
Velkommen til Timegrip!
TimePlan, TimeMap og Timegrip er nu ét samlet brand.
Velkommen til Timegrip! TimePlan, TimeMap og Timegrip er nu ét samlet brand.
4. februar 2025

Med JYSK i Europa: Timegrip er et vigtigt værktøj til tidsregistrering

 

I over 20 år har den danske detailkæde JYSK indgået et samarbejde med Timegrip (tidligere TimePlan) i 19 europæiske lande. Henrik Naundrup og Keld Marott har stået i spidsen for rejsen og forklarer, hvorfor Timegrip er et vigtigt redskab i JYSKs internationale ekspansion.

 

Det hele begyndte med Henrik Naundrup. I 1998 arbejdede han som økonomidirektør i IKEA Danmark og var en af de drivende kræfter bag valget af Timegrip som erstatning for manuel håndtering af arbejdstimer.

 

"Da jeg kom til JYSK i 2000, stod vi over for en lignende udfordring. Vi skulle finde et system, der kunne håndtere vagtplanlægning og tidsregistrering ikke kun i Danmark, men også i Norge, Sverige, Finland og Polen. Heldigvis viste Timegrip sig at udvikle sig i retning af at favne alle disse lande," siger Henrik Naundrup, der i dag er Executive Vice President for Finance & IT i JYSK.

 

 

Fra nøgletal på tværs af lande til sikker compliance

 

I mere end 20 år har Timegrip været en integreret del af den europæiske proces, som JYSK bruger som standardopsætning.

 

"For os har det været afgørende at have de samme IT-systemer og platforme på alle markeder", siger Keld Marott, der kom til JYSK i 2003 og i dag er CIO.

 

"Timegrip giver os mulighed for at sammenligne nøgletal på tværs af lande. Hvor mange timer bruger vi i hver butik, hvad har vores personaleomsætning og sygefravær været. Timegrip giver os muligheden for at styre vores personale- og lønudgifter"

 

For JYSK har Timegrip også været et redskab til at sikre bedste praksis inden for arbejdsforhold:

"Timegrip sikrer, at vi overholder de gældende regler og aftaler. At vores medarbejdere får de timer og den løn, de har krav på. Det er ikke nødvendigvis tilfældet i alle de lande, hvor vi opererer", siger Henrik Naundrup.

 

 

 

 

Hvil aldrig på laurbærrene

 

I dag har JYSK over 15.000 medarbejdere i Timegrip i mere end 1.300 butikker i 19 lande. I foråret 2020 åbner detailkæden sine døre i Rusland, og flere lande er på vej til at følge efter.

 

"Vi er fortsat med Timegrip, fordi softwaren gør det, den skal gøre. Ligesom vores andre it-systemer skal Timegrip også udvikle sig, fordi forbrugerne kræver hurtige og intuitive apps. Vores medarbejdere og planlæggere forventer, at Timegrip bliver ved med at udvikle sig," siger Keld Marott.

 

 

Et vigtigt værktøj til tidsregistrering og vagtplanlægning

 

Repræsenterer du en international virksomhed? Eller en virksomhed, der planlægger at internationalisere sig? Timegrip kan hjælpe dig med mange vigtige funktioner på tværs af grænserne:

  • Få et klart overblik over din personalestyring i alle butikker og afdelinger
  • Sammenlign nøgletal
  • Administrer personale på tværs af nationale grænser
  • Håndtering af lønomkostninger på tværs af nationale grænser
  • Gennemgang af komplekse arbejdsmarkedsregler og overenskomster


Kontakt os i dag for at undersøge, hvordan Timegrip kan hjælpe dig.

Lad os finde den rette løsning til dig

Det hele starter med at forstå dine behov – og dit mål. Vores team af specialister er klar til at lytte.

brandmark