Timegrip serverer nøjagtige data for Strawberry
"I takt med at du vokser, er det vigtigt med nøjagtige data," siger Jørgen Holst, der er ansvarlig for Timegrip (tidligere TimePlan) hos Strawberry.
Han arbejder i øjeblikket på to it-projekter på tværs af kædens 200 hoteller i de nordiske lande, hvor Timegrip spiller en afgørende rolle i forbindelse med dataindsamling, systemintegration og performance management.
"En af mine yndlingsfunktioner i Timegrip er dataindsamlingen og alt det, vi kan gøre med dataene", siger Jørgen Holst, People & Culture Manager hos Strawberry.
Den nordiske hotelkæde har brugt Timegrip til workforce management siden 2013 og har for nylig implementeret forecast-systemet PMI, som via friske data fra Timegrip giver afdelingsledere et præcist overblik over, hvordan deres afdeling klarer sig.
Cockpittet lyser rødt
"Prognosesystemet er vigtigt for vores hoteller, fordi vi afholder store banketter, og en F&B-manager kan nemt bruge 1.000 timer om dagen."
Hvis en afdeling bruger flere arbejdstimer end planlagt, lyser cockpittet i PMI-systemet rødt. Hvis afdelingen følger planen, er lyset grønt.
”Vi behøver ikke at vente på kvartalsrapporterne for at finde ud af, om vi ligger under eller over budgettet. Vi kan se det med det samme takket være de registrerede arbejdstimer fra Timegrip", siger Jørgen Holst.
Strawberry er i vækst og har brugt tid på at oprette databaser over kunder og leverandører. Nu er tiden kommet til at fokusere på kædens over 14.000 medarbejdere i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
"Når vi ansætter en ny medarbejder, bliver han eller hun 'født' i vores database. Herfra overfører vi dem til Timegrip, hvor vi kan tildele dem vagter og sende deres registrerede arbejdstimer til lønningsregistrering. Derfor er integrationen mellem Timegrip og vores andre IT-systemer afgørende," siger Jørgen Holst.
Strømliner organisationen på tværs af landegrænser
Jørgen Holst tilføjer, at før Strawberry indførte Timegrip, vidste de ikke nødvendigvis, hvor mange medarbejdere et hotel eller hele kæden havde.
"Timegrip strømliner vores organisation på tværs af hoteller og lande. Ved at indføre Timegrip har vi sikret os, at vores arbejdsgange er ens, og at vores medarbejdere bliver betalt retfærdigt og lige meget - uanset hvor og hvornår de arbejder", fortæller Jørgen Holst.
Fuld kontrol med Timegrip
Udover at kunne bidrage med nyttige data og analyser, har Timegrip flere andre fordele. Disse fordele hjælper dig med altid at have fuld kontrol og overblik over dine afdelinger.
Timegrip kan f.eks. hjælpe dig med at:
- Lave vagtplaner
- Prognoser til optimering af bemandingsbehov
- Logge ind og ud for at registrere arbejdstiden
- Tjekke tidsplan og beskeder på smartphone via app-løsningen
- Holde styr på medarbejderdokumenter, kontrakter og medarbejderudvikling
- Sikre, at aftaler og arbejdsmarkedsregler overholdes
- Automatisk levering af data til f.eks. lønsystemer
Kontakt os for at høre mere om, hvordan Timegrip kan hjælpe dig.
