Aleris Hamlet sparer tid i hospitalsadministration
"Med Timegrip (tidligere TimePlan) kan vi altid gå tilbage og se, hvad vores sygeplejersker har modtaget i form af tillæg, fravær, ferie, sygdom og refusion. Vi sparer tid hver dag og har hele historikken med alle data gemt på ét sted."
Sådan siger Lillian Moberg Pedersen, regnskabsassistent hos Aleris Hamlet Privathospitaler i Danmark.
Hun har arbejdet med Timegrip siden 2011, da programmet blev valgt til vagtplanlægning, tidsregistrering og HR-administration på Aleris Hamlets syv privathospitaler og Aleris Care i Danmark. Aleris Hamlet er Danmarks største privathospital og beskæftiger 11.000 sygeplejersker, læger og hjælpeansatte i Skandinavien.
Fra manuelle vagtplaner på papir til tidsregistrering via terminal
"Tidligere havde vi en masse manuel administration af sygeplejerskernes vagtplaner. Hvilke timer arbejdede de? Hvilke nattillæg har de ret til? Vi lavede beregninger på papir - også for vores andre medarbejdere. Vi har et stort antal timelønnede medarbejdere," siger Lillian Moberg Pedersen.
Nu holder Timegrip styr på tidsregistrering og vagtplanlægning for alle Aleris Hamlets medarbejdere, som logger ind og ud med deres medarbejdernummer via en terminalskærm.
"Korrekt tidsregistrering er meget vigtigt, fordi det danner grundlaget for lønregistreringen. Timegrip beregner automatisk alle de nødvendige tillæg og data. Systemet holder også styr på vores overenskomster og arbejdsregler og tager højde for, hvilke funktioner og hvilken lønramme hver enkelt medarbejder har," siger Lillian Moberg Pedersen.
Spar tid i lønningsafdelingen
Siden indførslen af Timegrip har personalet hos Aleris Hamlet sparet tid både i administrationen og andre steder på hospitalerne. Samtidig er der blevet ansat mange flere medarbejdere i perioden, og her har Timegrip været en hjælp med HR – anliggender.
"Vi har sparet tid i lønningsafdelingen, fordi vi ikke længere skal lave manuelle beregninger på baggrund af timesedler. Vi behøver ikke længere at beregne fravær, ferie, sygdom, refusion osv. manuelt. Det er også en stor hjælp at have medarbejderkontrakter gemt elektronisk i Timegrip med medarbejderens fraværshistorik, ansættelseshistorik osv. samlet ét sted. Risikoen for manuelle fejl er også blevet væsentligt reduceret," siger Lillian Moberg Pedersen.
Ønsker du også sikkerhed, effektivitet og tilfredse medarbejdere gennem korrekt tidsregistrering? Så kontakt os i dag til en uforpligtende samtale.
