NYHED
Velkommen til Timegrip!
TimePlan, TimeMap og Timegrip er nu ét samlet brand.
Velkommen til Timegrip! TimePlan, TimeMap og Timegrip er nu ét samlet brand.
10. januar 2025

Change of Scandinavia bringer Timegrip's vagtplanlægning på tværs af landegrænser


"Det er et stort plus, at programmet virker og er relativt enkelt at bruge," afslører Jesper Bøtker Grønkvist, International HR Manager hos CHANGE OF SCANDINAVIA A/S , som det bedste ved Timegrip (tidligere TimePlan).

 

Da vi talte med Grønkvist, fortalte han, at deres virksomhed benytter sig af Timegrip på tværs af ni forskellige lande. De har implementeret Timegrip på deres virksomheders forskellige lokationer, siden Danmark og Tyskland fik det etableret til deres workforce management tilbage i 2020. De har løbende rullet Timegrip ud til de øvrige lande, som de opererer i, gennem de seneste to år. 

 

 

Timegrip som deres fortrukne Workforce Management software

 

Da vi spurgte Grønkvist om, hvad der ligger til grund for, at de valgte netop Timegrip som deres fortrukne Workforce Management, nævnte han, at især dét at Timegrip er tilgængeligt på en masse sprog og markeder, i form af at Timegrip har de forskellige regelsæt for diverse andre lande inkorporeret i platformen, samt at sproget også er muligt at ændre, pointerer han at: ”mange af vores lokale brugere ikke nødvendigvis er engelskkyndige”. Så dét, at sproget er muligt at ændre, er en vigtig faktor for CHANGE.

 

”Især det at det også er tilgængeligt på en masse sprog, og at sproget er til stede. Det er super afgørende for os,” påpeger Grønkvist som en af hovedårsagerne til valget af Timegrip. 

 

 

Timegrip's integrationer gør det nemt på tværs af landegrænser

 

Implementeringen af Timegrip har været positiv for CHANGE, og Grønkvist påpeger, at dét at have ét fælles system på tværs af landegrænser er uundværligt for netop deres virksomhed: 

 

”Det har for det første gjort, at vi har et fælles system for alle lande. Det gør det selvfølgelig nemmere for os, med de integrationer vi laver med vores eget BI-system. At vi ikke skal integrere med 20 forskellige workforce planning systemer, men kun med ét, er vigtigt for os. Der har vi løbende lavet flere og flere integrationer – dét er en fordel,” fortæller Grønkvist. 

 

Et Business Intelligence-system (BI) er et program der gør det muligt at indsamle data fra et eller flere systemer, og dernæst implementere i en anden database. Timegrip kan effektivt kobles sammen med andre systemer, som virksomheder benytter sig af i forvejen.

 

”Vi har en app, vi anvender, som også integrerer med Timegrip – så når vi opretter en medarbejder i Timegrip bliver de automatisk oprettet i appen. Så det er noget af det, vi ser som fordelen ved at vi har det samme system på alle markeder,” påpeger Grønkvist. 

 

Timegrip leverer et system, der kan tale sammen på tværs af platforme samtidig med, at det er designet til at tilpasse lige netop de behov, som CHANGE har.

 

”Det med at det kan tale sammen på tværs af platforme og hele API-delen, som vi bruger, når vi integrerer både med vores BI og med vores app. Det er en fordel, at vi har det samme system der – det er en vigtig ting for os, at det kan tale sammen." påpeger Grønkvist med et smil.

 

 

Timegrip lytter til sine kunder

 

Noget af det som CHANGE er gladest for ved samarbejdet med Timegrip er, ifølge Grønkvist: ”At der er en god dialog med support, for dem af os der har nogle ’support issues’ – det fungerer rigtig fint.”

 

Desuden påpeger Grønkvist, at kommunikationen mellem Timegrip og CHANGE er god: ”Og selvfølgelig at vi bliver lyttet til med de ting vi har, også selvom ændringerne ikke sker med det samme. Så at man fornemmer, at vi bliver lyttet til og taget seriøst som en større kunde, som vi jo er blevet efterhånden, er det bedste ved Timegrip.”

 

 

En behjælpelig platform

 

Grønkvist udtrykker, at Timegrip hjælper CHANGE med at holde styr på data og rapporter om deres medarbejdere både i ind- og udland:

 

”Samarbejdet har gjort, at vi kan rapportere på en ensartet måde på alle markeder. Vi har forskellige KPI’er, som vi rapporterer på – så at vi ligesom har kunne lave en ensartet rapportering på medarbejderomsætning, sygefravær, osv. Det har været en hjælp, da det ellers havde været vanskeligt at få et ensartet billede på alle markederne,” fortæller han.

 

 

CHANGE værdsætter Timegrip og dets program

 

For en stor virksomhedskæde som CHANGE OF SCANDINAVIA A/S, er det nødvendigt med et Workforce Management program som Timegrip, der er behjælpeligt med at skabe overblik over vigtige data.

 

Om netop vigtigheden af et velfungerende WFM-program påpeger Grønkvist: ”Det er det fordi, det er en afgørende del af vores virksomhed forretningsmæssigt. Vi anvender systemet ganske meget til planlægning af timer, så vi kan sikre at de timer der bliver planlagt, er i overensstemmelse med vores lønbudget. Derfor er det fuldstændig afgørende for os – vi ville ikke kunne undvære Timegrip og et workforce management-system, grundet den måde vores forretning er bygget op på.”

 

Med et grin tilføjer han: ”Man kunne have opfundet noget lignede selv i Excel, men der ligger en masse funktionalitet til stede i Timegrip”, som grunden til, at de har valgt Timegrip som samarbejdspartnere.

 

 

Skab dig et overblik

 

Ønsker din virksomhed ligeledes at brede sig ud på tværs af landegrænser? Så lad Timegrip hjælpe din virksomhed med at bringe vigtige funktioner ud, på tværs af landegrænser.

 

  • Sammenlign rapporter og nøgletal
  • Administrer personale på tværs af landegrænser
  • Få et klart overblik over din personalestyring i alle butikker og afdelinger
  • Håndtering af lønomkostninger i flere lande
  • Gennemgang af komplekse arbejdsmarkedsregler og overenskomster verdenen over

 

Du er velkommen til at kontakte os for at finde ud af, hvordan Timegrip kan hjælpe din virksomhed.

Lad os finde den rette løsning til dig

Det hele starter med at forstå dine behov – og dit mål. Vores team af specialister er klar til at lytte.

brandmark